Niniejsza Polityka Ochrony Prywatności (dalej: Polityka) określa zasady przetwarzana i ochrony danych osobowych Użytkowników przez Administratora. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane z zachowaniem wymogów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. UE. L 119 z 4.5.2016, s. 1-88) (dalej: RODO) oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2018 poz. 1000) (dalej: Ustawa).
- PODSTAWOWE POJĘCIA
Administrator – oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych;
Dane Osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, np. imię i nazwisko, numer telefonu, adres, numer dowodu osobistego. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań;
Pliki cookies – dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które zapisywane są w urządzeniach końcowych Użytkowników za pośrednictwem których Użytkownicy łączą się z Serwisami tj. m.in. na komputerze, tablecie, aparacie komórkowym lub innym urządzeniu elektronicznym;
Przetwarzanie danych – jakiekolwiek operacje wykonywane na Danych Osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych;
Strona internetowa – strona internetowa prowadzona pod adresem: www.uslugilog.pl;
Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca stronę internetową.
Usługi Logistyczne S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Annopol 17A, 03-236 (dalej: Usługi Logistyczne lub Administrator) informuje, że jest Administratorem danych osobowych użytkownika Strony internetowej.
Z Administratorem można się skontaktować na adres siedziby, ale również mailowo na adres: daneosobowe@uslugilog.pl.
Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu poczty elektronicznej.
Skorzystanie ze wskazanej formy kontaktu wymaga podania Danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia obsługi zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, a odmowa ich podania uniemożliwi prowadzenie korespondencji. Dane osobowe podane w wiadomości e-mail, będą przetwarzane w celach kontaktowych, na potrzeby prowadzenia korespondencji, udzielania informacji i odpowiedzi na zadane pytania, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Administrator może powierzyć przetwarzanie Danych Osobowych dostawcom usług działającym w jego imieniu. Zgodnie z zawartymi z nimi umowami powierzenia przetwarzania Danych Osobowych, Administrator wymaga od tych dostawców usług zgodnego z przepisami prawa, wysokiego stopnia ochrony prywatności i bezpieczeństwa Danych Osobowych przetwarzanych przez nich w imieniu Administratora.
Usługi Logistyczne mogą ujawniać podane przez Użytkowników Dane Osobowe w szczególności następującym podmiotom (Odbiorcy Danych Osobowych):
- podmiotom należącym do grupy kapitałowej ORLEN,
- podmiotom świadczącym na rzecz Usługi Logistyczne usługi IT,
- podmiotom świadczącym na rzecz Usługi Logistyczne usługi księgowe,
- podmiotom świadczącym usługi prawne,
- innym dostawcom usług lub produktów, działającym na rzecz Usługi Logistyczne w szczególności podmiotom świadczącym dla Usługi Logistyczne usługi serwisowe, agencyjne, pocztowe, kurierskie, drukarskie, administracyjne,
- organom administracji publicznej, sądom, organom ścigania,
- innym Administratorom Danych Osobowych.
Dane Osobowe Użytkowników będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w punkcie 3 Polityki, po czym będą przechowywane dodatkowo przez okres właściwy dla przedawnienia roszczeń i czynów karalnych lub przez okres wymagany przepisami prawa.
Dane Osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. na podstawie uzasadnionego interesu administratora będą przechowywane do czasu skutecznego wniesienia przez Użytkownika sprzeciwu wobec przetwarzania Danych Osobowych Użytkowników. Usługi Logistyczne pozostawią jednak imię i nazwisko Użytkownika – wyłącznie dla uniknięcia ponownego wykorzystania tych Danych Osobowych w celach objętych sprzeciwem.
- PRAWA UŻYTKOWNIKÓW
W zakresie Danych Osobowych Użytkowników przetwarzanych przez Usługi Logistyczne w ramach Strony internetowej Użytkownicy mają prawo:
- dostępu do własnych danych osobowych w tym uzyskania ich kopii,
- sprostowania danych osobowych,
- żądania usunięcia danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania danych,
- w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora – do wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania Danych Osobowych.
Realizacja praw, o których mowa powyżej, może odbywać się poprzez przesłanie wiadomości e-mail do Administratora, tj. na adres e-mail: daneosobowe@uslugilog.pl.
Pliki cookie to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Stronę internetową. Cookie zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika na Stronie internetowej i dokonywanych przez niego czynności.
Administrator wykorzystuje jedynie niezbędne pliki cookie, potrzebne do zagwarantowania bezpiecznego i prawidłowego działania strony internetowej. Bez nich strona internetowa nie może działać.
Korzystanie ze Strony internetowej nie wiąże się z koniecznością zalogowania, założenia konta czy podania swoich Danych Osobowych, chyba, że co innego wynika z usług świadczonych w ramach Strony internetowej.
Użytkownik może w dowolnym czasie skontaktować się z Administratorem w celu uzyskania informacji o tym, czy i w jaki sposób Administrator wykorzystuje lub zamierza wykorzystywać jego Dane Osobowe, jak również w razie jakichkolwiek pytań lub uwag dotyczących Polityki.
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby może być okresowo modyfikowana. Modyfikacje mają na celu uwzględnienie zmian w praktykach Administratora dotyczących postępowania z Danymi Osobowymi i wzmocnienie systemu ochrony Danych Osobowych.
Na Stronie internetowej mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od strony www.uslugilog.pl i nie są w żaden sposób nadzorowane przez właściciela Strony internetowej. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi należy się zapoznać.